Hidayet Kadiroğlu’nun 2015 Elvan FORUM Konuşması

Değerli yönetim kurulu başkanım ve kıymetli mesai arkadaşlarım;

Biliyorsunuz yarın 8 Mart, yani kadınlarımızın günü…

Bu vesileyle konuşmama hayatımızı güzelleştiren kadınlarımızın gününü kutlayarak başlamak istiyorum ve iyi ki varsınız demek istiyorum.

BİR ŞEYİN TARİHİ BİLİNMEDEN TANIMI YAPILAMAZ…

 

Değerli arkadaşlar;

 

·         Geçen yıl Abant’ta buluşmuştuk.

·         Daha önceki yıl ise yine bu oteldeydik, ancak o zaman küçük salondaydık ve sayımız da bugünkünün yarısı kadardı…

·         Şimdi en büyük salondayız, sayımız neredeyse yüzde 100 arttı…

·         Geçen süre zarfında -Manisa ve Sakarya da üretim alanımıza girdi.

·         Elvan Ailemiz’e yeni arkadaşlarımız dahil oldu.

·         Benim de ilk defa burada gördüğüm arkadaşlarımız var.  Onlarla tanışmak istişorum:

·         Gördüğünüz gibi insanlar kendini tanıtırken doğum yerini, memleketi özellikle belirtiyor. Çünkü bu bilgiler, insanların tanımlayıcı özellikleridir. Hatta bazı uzmanlara göre doğum tarihi ve yerinin insan psikolojisine-kişiliğine de etkisi vardır.

Değerli arkadaşlar;

·         Bireyler gibi kurumların da doğum tarihi ve yeri önemlidir.

·         Biz de her kurumsal sunuşumuza “1952 yılında İstanbul Zeytinburnu’nda küçük bir şekerci dükkanı olarak kurulan…” diye başlamıyor muyuz?

·         Nitekim tarihçiler de “Bir şeyin tarihini bilmeden tanımı yapılamaz” diyorlar. Bu hem kişisel, hem kurumsal hem de ulusal ölçekte geçerli…

·         İşte “Zeytin ağacı teması”nın altında yatan gerekçelerden birisi, kurumsal tarihimizi daha iyi öğrenme-bilme çabasının bir yansımasıdır.

 

 

 

YÜZDE 50, ANCAK ORGANİK BÜYÜME…

 

Değerli arkadaşlar;

  • – Zeytin ağacı ve kültürü konusunda Türkiye’deki ender uzmanlardan Zerrin hocamız bize zeytinle ilgili güzel bir sunum yaptı, kendilerine teşekkür ederiz.
  • –  Zeytin ağacı bizim için sadece geçmişimizi tanımlamak için değil, geleceğimiz için de önemli…

·         Biliyorsunuz geçen yıl sizlerin de emeği ve katılımıyla şirketimiz yüzde 25 seviyesinde büyüme kaydetti.

·         Şirketimiz, Global 100 listesinde 10 basamak birden çıkabilen tek Türk markası oldu.

·         Bu yılki büyüme hedefimiz ise yüzde 50… Bu büyümede yurtiçi ve yurtdışında yapacağımız satınalmalar da rol oynayacak… Her nasıl olursa olsun büyümede de hedefimiz ORGANİK BÜYÜME, tıpkı bir zeytin ağcı gibi…

ZEYTİN GİBİ YAZ DA YAŞARIZ, KIŞ DA…

Değerli arkadaşlar;

·         Ülkemizin bulunduğu bölge bir ateş topu gibi sarılmış duruda…

·         Çatışmaların birini diğeri takip ediyor…

·         Dünyada ve bölgemizde zorluklara her geçen gün yenileri ekleniyor.

·         Bütün bunlara rağmen hayatta olduğumuz sürece biz iyimseriz ve çalışmaya-üretmeye devam edeceğiz.

·         Zeytinin dağlarda da yaş-kış yaşaması gibi biz de sizlerden aldığımız güçle bütün zorlukların üstesinden geleceğiz, değer üreteceğiz.

·         Biliyorsunuz 2023 yılına yönelik stratejik yol haritası hazırladık. 1 milyar dolarlık ihracat ciro hedefimiz var…

·         Söz konusu hedefe daha erken ulaşabilmeyi hedefliyoruz.

MARKALAŞMAK BEREKETLENMEKTİR…

Değerli arkadaşlar;

·         1 milyar dolar ihracat ciro hedefimiz için stratejik yol haritamız ilerliyor.

·         Söz konusu hedefe sadece yeni üretim birimleri ve ilave kapasite artışlarıyla ulaşmak mümkün değil, bunun farkındayız ve adımlarımızı ona göre atıyoruz.

·         Bu amaçla Turquality Marka Destek kapsamına alındık.

·         Geçen süre zarfında bu konuda iyi bir performans sergiledik ki şimdi Turquality yönetimi bizi SINIRSIZ DESTEK Programına almak istiyor

·         Bunlar doğru yolda olduğumuzu teyit ediyor ve bize cesaret veriyor..

·         Marka yatırımlarıyla ürünlerimizi daha değerli hale getiriyor, kazancımızı bereketlendiriyoruz.

·         Çünkü markalaşma ürünün değerini artırıyor, aynı ürünle daha yüksek ciro sağlamaya imkan veriyor.

·         Konuyla ilgili Hakan hocamız daha kapsamlı sunum yapacağı için şimdilik bununla yetiniyorum.

LEXUS ve ZEYTİN AĞACI ARASINDAKİ DENGE

 

Değerli arkadaşlar;

·         Thomas Friedman adını duymuşsunuzdur sanıyorum…

·         “Gelecek 100 yıl” kitabıyla adından söz ettiren Friedman, Türkiye’ye de gelip konferanslar vermişti.

·         Kitapları Türkçe’ye de çevrilen yazarın son kitabının üst başlığı LEXUS ve ZEYTİN AĞACI  şeklinde…

·         Yazara göre ülke ve toplumlar için gerçek başarı, Lexus (Toyota markası) ve zeytin ağacı arasında denge kurmaya bağlı…

·         Peki yazara göre Lexus ve zeytin ağacı neyi temsil ediyor:

·         Yazardan-kitaptan bazı bölümler paylaşmak istiyorum:

1        Zeytin ağacı önemlidir. Bizi bu dünyaya bağlayan, bizlere kimliğimizi kazandıran ve dünya üzerindeki yerimizi belirleyen her şeyi temsil eder. (Shf: 55)

2        Lexus da aynı ölçüde asli, insanlık kadar eski bir dürtünün – hayatı idame ettirme, gelişme, refaha kavuşma ve modernleşme- bugünün küreselleşme sistemi içindeki karşılığını temsil ediyor. (Shf: 56)

… Lexus’u olmayan bir ülke hiçbir zaman büyüyemeyecek, çok ileriye gidemeyecek. Sağlıklı zeytin ağaçları olmayan bir ülke, dünyaya bütünüyle açılmak için kendini hiçbir zaman yeterince sağlam, yeterince güvende hissedemeyecek. (Shf: 66)

Değerli dostlar;

Elvan Grubumuz için zeytin ağacı insanlarımızdır, kurumsal değerlerimizdir.

Lexus ise Ar-Ge yapılanmamız ve yenilikçilik vizyonumuzdur. Biri olmadan diğeri olamaz. Onun için ikisine birlikte odaklandık.

NİHAİ HEDEFİMİZ:

ZEYTİN AĞACI GİBİ UZUN ÖMÜRLÜ-ÖLMEZ ŞİRKET OLMAK!…

Değerli arkadaşlar;

·         Hep birlikte büyüyeceğiz, değer üreteceğiz.

·         İnsana yatırım yapıp yetiştireceğiz.

·         Çocuklarımızı eğitip-geliştireceğiz ve onlarla birlikte çalışacağız.

·         Bütün bunlardan nihai amacımız: Uzun ömürlü, nesiller boyu yaşayan-değer üreten bir şirket inşa etmek, tıpkı zeytin ağacı gibi…

·         Bunu da birlikte başaracağız.

Hidayet Kadiroğlu

Elvan Forum 8 Mart 2015 SAPANCA

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.