Hidayet Kadiroğlu Yeni Yatırımlar Waffle, Kruvasan

elvan-grubu-baskani-hidayet-kadiroglu

Kahve yanında sunulan yeni lezzetlerle Türkiye’de de kahve tüketimi hızla artıyor. Türkiye’de kışı başına yıllık tüketimi 0,5 kg olan kahve tüketimi; waffle, kruvasan ve fondante gibi yeni ürünlerle dünya ortalaması olan 10 kg’lara doğru yol alıyor.

hidayet-kadiroglu-fondante

Bize ilk Yemen’den geldiği söylenen (Aslında anavatanı Etiyopya) kahve, bizden de Avrupa’ya ulaşmış (Viyana kuşatmasıyla). Gelinen noktada dünyada petrolden sonra en çok ticareti yapılan ikinci emtia olarak tanımlanıyor… Dünya genelinde her gün yaklaşık 2.25 milyar bardak kahve tüketiliyor. Küresel kahve sanayi 19 milyar dolara yol alıyor.  25 milyon çiftçiye geçim kaynağı, milyonlarca insana istihdam alanı sağlıyor. Lezzeti ve mis kokusuyla insanları kendine bağımlı hale getiriyor. Adına fan kulüpleri kuruluyor, safarileri yapılıyor.

Dünyanın ikinci büyük festivali İstanbul’da

hidayet-kadiroglu-kruvasan

Bizden sonra kahveyle tanışan başta Avrupa olmak üzere batı ülkelerinde kişi başı yıllık tüketimin 10 kg’lara kadar çıkmış durumda… Türkiye’de ise kişi başı yıllık tüketim henüz 0,5 kg olarak veriliyor. Ancak son yıllarda Türkiye’de de kahvenin bir hayli köpürmeye başladığı dikkat çekiyor. Bu konudaki en yeni veri, bu yıl ekim ayı başında üçüncüsü gerçekleştirilen İstanbul Coffe Festival  (İCF) ile ilgili… 2016 Festivaline 30 bin kahvesever katılmış. Geçen yıl katılımcı sayısına göre Avrupa’nın En Büyük Kahve Festivali Unvanı kazanan İstanbul Coffe Festival, 2016 performansıyla dünyanın iki büyük kahve festivalinden birisi konumuna yükselmiş. Kahveseverlerin 50 TL’ye satılan giriş bileti bulamamaktan yakınmaları dikkate alındığında durum daha net anlaşılıyor. Kahve Türkiye’de yeniden keşfediliyor. Yeni yeni cafeler açılıyor.

Kahve tüketimi yıllık yüzde 25 artıyor

hidayet-kadiroglu-waffle

Yeni tarzların da etkisiyle Türkiye’de kahve tüketimi yüzde 25 artıyor. Yıllık 6 bin ton olan kahve tüketimimiz, son yıllarda yıllık 38 bin tona çıkmış durumda. Hazır kahve makinelerinin devreye girmesinin tüketimde bir etken olduğu belirtiliyor. Bununla birlikte kahvenin yanında ikram edilen yeni ürün etkisini de unutmamak gerekiyor. Çünkü özellikle Fransa’da kruvasansız, Hollanda’da ise Caramel Waffle kahvenin değişmez lezzet arkadaşıdır. Türk kahvesinin lokumla bütünleşmesi gibi… Tek hat üzerine dünyanın en büyük kruvasan tesisini 2014’te Eskişehir’e kuran Elvan Grubu, TODAY markalı kruvasanlarıyla Türk kahve tiryakilerine yeni bir lezzet penceresi açtı. 2015’te de Türkiye’deki ambalajlı ilk Caramel Waffle tesisini Sakarya’da kuran Elvan, yine TODAY markalı waffle ile kahve yanındaki menüyü zenginleştirdi. Elvan’nın bu yıl reklamını yaptığı Fondante ise Türk lokumunun pabucunu dama atacak gibi… ‘Ne şeker ne çikolata: Hem şeker hem çikolata’ olarak tanımlanan Fondante, kategorisinde Türkiye’deki ilk ürün olarak biliniyor. Türkiye’de ve dünyada kahvenin bütünleşik bir ürünle sunulduğunu anlatan Elvan Grubu Başkanı Hidayet Kadiroğlu, “Kruvasan, waffle ve Fondante ile kahveyle sunulan menüyü zenginleştirdik. Bunun kahve tüketimini tetiklediğini izliyoruz. Yeni ürünlerle kahve keyfini katlayacağız” diye konuştu.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*