Hidayet Kadiroğlu: “Şans, oyuna hazır olandan yanadır!”

KOLN'DE DUNYANIN EN BUYUK SEKERLEME FUARI ISM CARSAMBA GUNU KAPANACAK. FOTOGRAFTA HIDAYET KADIROGLU(FOTOGRAF;HAKAN AYTAS/KOLN-DHA)

Elvan Ailemiz’in Değerli Üyeleri,baskan

Hatırlarsanız 2014 yılının ikinci çeyreğinden sonra gerek global piyasalardaki dalgalanmalar ve gerekse iç dinamikler kaynaklı olarak büyüme rakamları aşağı yönlü revize edilmişti.

Bu noktadan hareketle analistler 2015’i VAROLANI KORUMA YILI olarak belirlemişler ve bize de ‘Nasıl koruyacaksınız?’ tarzında sorular yöneltiyorlardı. İşte tam da böyle bir süreçte, 2014 ekim ayında Balaban Gıda’yı aldık, grubumuz bünyesine dahil ettik. Bütün global ve ulusal göstergeler eksi yönlü değerlendirilirken, 2015 KAYIP-KORUMA YILI olarak değerlendirilirken bizim böylesine büyük bir tesisi almamız açıkçası biraz da cengaverlik olarak görüldü. Çünkü söz konusu tesis global markalara da üretim yapan, sayılı bir üretim üssüydü. Yurtiçinden ve dışından gözler bize çevrilmiş ve ne yapacağımızı merak ediliyordu. Şükürler olsun daha 1 yıl geçmeden ve global-ulusal tüm olumsuzluklara rağmen hep birlikte güzel bir iş çıkardık. Yaklaşık 30 milyon dolarlık ilave yatırımla hem mevcut tesisleri daha verimli çalıştırdık, kapasiteyi yüzde 200’ler seviyesinde artırdık hem de Türkiye için 3 yeni tesis kurduk. Böylelikle Belçika-Hollanda klasiği olan waffle yerli ürün oldu. 2015 ilk yarısında Türkiye’nin ambalajlı ilk waffle üretimini gerçekleştirdik. Yine ilk yarıda “Ne şeker ne çikolata: Hem şeker, hem çikolata” olarak tanımlanan ilk Fondante’yi ürettik. Yenilikçi ürünlerle Türkiye ve dünyada sektöre yeni açılımlar kazandırdık.

Gofrette Türkiye’nin yeni nesil tesisini kurduk.  Today Wafer markasıyla gofrette de iddialı hale geldik.

Cici Süt Manisa tesislerinde ikinci kuleyi faaliyete geçirdik, kapasiteyi ikiye katladık. Ek fabrika binasını ve depo inşaatını tamamladık. Böylelikle süt ayağını tamamlamış olduk ve süt tozu, pst üretimleri yeni teknoloji ile çok daha verimli hale geldi. Cici Süt’ün Balıkesir tesislerini tamamlandık, üretime geçiyor.

Dünyadaki yatırımlarımız da durmaksızın sürüyor. Mısır tesislerimiz üretime başladı, Hindistan fabrika inşaatı tamamlanmak üzere…

Elvan Ailesi hazır!…

2015 yılında marka yatırımı bütçesini yaklaşık 20 kat artırdık. Tüketici odaklı pazarlama anlayışına uygun olarak; kendi özgün markalarına yatırıma ilaveten dünya çapında popüler karakterlerle lisans anlaşmaları yaptık, marka algısını güçlendirecek projelere odaklandık. Bunlarının yansımalarını önümüzdeki dönemde göreceğiz, hep birlikte yaşayacağız.

Bununla birlikte yurtdışından marka satınalma görüşmelerinde mutlu sona doğru gidiyoruz.

Müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmek için Romanya, Irak ve Mısır’dan sonra Güney Afrika’da da ofis açtık. Suudi Arabistan için hazırlıklar sürüyor…

Peki dünyada ve Türkiye’de yaşanan bunca olumsuzluğa rağmen neden üretim ve marka yatırımlarına ara vermeden hatta daha da artırarak devam ediyoruz? Nedeni gayet açık:  DUYGUSAL İSTİKRARa göre hareket ediyoruz. Piyasalar iyiyken iyimserlikte ölçüyü kaçırmıyoruz, ortam bozulduğunda da karamsarlığa kapılıp içimize kapanmıyoruz. Biliyoruz ki şans, oyuna hazır olandan yanadır. Ve biz yeni dönemin piyasasına hazırız. Şimdi goller atma zamanı…

Tüm paydaşlarımızla birlikte güzel bir maç çıkarmak dileğiyle…

Hidayet KADİROĞLU

Elvan Grubu Başkanı

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*